7 Software tools die je productiviteit verhogen!

Leestijd: 6min

Er zijn talloze, vaak gratis, softwareprogramma’s op de markt die de productiviteit van jezelf of je onderneming kunnen verhogen. Wie gebruikmaakt van tools om grote bestanden te versturen, notities centraal op te slaan of mailings te versturen, kan niet alleen sneller maar vaak ook beter werken. Wij sommen hier de beste tools op die je productiviteit kunnen verbeteren.

Bestanden uitwisselen met wie dan ook

Clouddiensten zoals Dropbox en Google Drive zijn voortreffelijke manieren om onderling bestanden uit te wisselen. Het grote nadeel: je weet nooit welke clouddienst iemand gebruikt. Heb je bestanden die te groot zijn om te mailen (>10 megabyte), dan is dit probleem te ondervangen met WeTransfer. Via de website upload je de bestanden, de ontvanger krijgt vervolgens in zijn e-mail een uitnodiging om de bestanden te downloaden. Heeft hij dat gedaan? Dan ontvang jij een notificatie.

Clouddienst als map op je device

google driveDropbox en Google Drive zijn de belangrijkste en populairste clouddiensten voor dataopslag. Beide fungeren ze als een soort externe harde schijf in de cloud en zijn ze te gebruiken (en synchroniseren) op al je verschillende devices zoals pc, telefoon en tablet. De voordelen van Dropbox boven Google Drive? Dropbox voelt intuïtief aan en maakt altijd een kopie op de lokale harde schijf. Je gegevens zijn dus ook beschikbaar als je even geen internetverbinding hebt.

Al je notities centraal geordend

Met Evernote orden je notities centraal in één programmaatje, dat je gebruikt op ieder apparaat. Het wordt veel gebruikt voor to do-lijstjes. Dankzij de functionaliteiten om bijvoorbeeld websites te ‘clippen’ en opgenomen (ingesproken) geluid aan je notities toe te voegen, wordt Evernote ook veel gebruikt om informatie op te slaan die de gebruiker later wil teruglezen of –luisteren. Ook handig: je kunt foto’s toevoegen, dus is het dé vondst voor je bonnetjesadministratie (bonnetjes mogen van de Belastingdienst namelijk ook digitaal worden gearchiveerd).

Nauwkeurig bijhouden wat je wanneer doet

toggl-logo(1)Toggl is het ideale gereedschap voor ondernemers die een urenregistratie moeten bijhouden. Per project of opdrachtgever houd je simpel en snel bij hoeveel tijd je eraan hebt besteed. Kies je voor de Pro-versie, dan kun je de tijd registreren voor teams van meer dan 5 personen en worden de declarabele uren automatisch verrekend tot een te declareren bedrag.

Gemakkelijk de agenda’s naast elkaar leggen

TimeBridge tackelt het probleem van het inplannen van een meerpersoonsvergadering met mensen die verschillende agendasoftware gebruiken. TimeBridge is compatibel met bijvoorbeeld Outlook, Google Calendar en Apple iCal, waardoor je toch in één oogopslag ziet wat het beste moment is voor iedereen om te vergaderen.

Gebruik en monitor al je social media

twitterTweetDeck is de oplossing om door de social media-bomen nog het bos te zien. Je runt gemakkelijk alle social media-accounts (Twitter, Facebook, etc.) met je hele team. Topics, events en hashtags zijn nauwgezet te volgen, waardoor je bijvoorbeeld exact kunt volgen wat er op de social media wordt geschreven over je bedrijf.

In een handomdraai nieuwsbrieven versturen

Een goede template maken, een accurate database bijhouden, marktonderzoek doen: voordat Mailchimp op de markt was, was het versturen van nieuwsbrieven een soort hogere wiskunde. Sinds Mailchimp kan iedereen in je bedrijf dit nu in een handomdraai doen, dankzij de enorme gebruiksgemakkelijkheid van het programma.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *